واژه های آسمانی، پیام های نورانی

واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

نام مبارک : حسن

لقب معروف : مجتبی

کنیه شریف : ابو محمد

نام پدر : امیر المومنین علی (ع)

نام مادر : فاطمه زهرا

محل ولادت : مدینه منوره

تاریخ ولادت : پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجرت

محل شهادت : مدینه منوره

 

تاریخ شهادت : بیست و هشتم ماه صفر سال پنجاه هجری

علت شهادت : مسمومیت به زهر

محل دفن : مدینه منوره

نام قاتل : جعده همسرش دختر اشعث بن قیس

مدت امامت : نه سال و شش ماه

مدت عمر : چهل و هفت سال و نه ماه و هفت روز

دوران زندگی در سه بخش : عصر پیامبر (( حدود هشت سال )) ، ملازمت با پدر (( حدود سی و هفت سال ، عصر امامت (( ده سال )) .

تعدادی از القاب آن حضرت : ولی ، زکی ، سید ، کریم اهل بیت ، طیب ، بر ، عالم ، حجه ، سبط اکبر ، شبل ، وزیر ، تقی ، طور سینین ، مجتبی ، مظلوم ، غریب ، مسموم .

کنیه آن حضرت : ابو محمد

همسران آن حضرت : 1- خوله : دختر منظور فرازیه که از زنان مشهور به عقل و کمال بود و قبلا همسر محمد بن طلحه بود که در جنگ جمل به قتل رسید .

2- عایشه خثمیه : که چندی پس از به امامت رسیدن امام حسن به خاطر شماتتی که به آن حضرت کرد وی را طلاق دادند .

3- جعده‌ : قاتل آن حضرت .

4- ام کلثوم : دختر فضل بن عباس .

5- ام اسحاق : دختر طلحه بن عبید الله .

 

 

 

6- ام بشیر : دختر ابو مسعود انصاری .

 

 

 

7- هند : دختر عبدالرحمن بن ابی بکر .

 

 

 

8- نفیله یا رمله : که کنیز بود .

 

 

 

9- ام عبدالله : دختر شلیل بن عبدالله بجلی .

 

 

 

10- زنی از ثقیف .

 

 

 

11- زنی از قبیله عمرو بن اهیم منقری .

 

 

 

12- زنی از دختران زراره .

 

 

 

13- زنی از بنی شیبان : که هوادار خوارج بود و حضرت او را طلاق دادند .

 

 

 

اینها زنانی بودند که امام حسن با آنها ازدواج کردند از آزاده و کنیز ، که امام به بهانه اهدای یک شاخه گل و یا یک محبت آنها را آزاد می کردند ، و صحبتهای ناروایی که بعضی از دشمنان به آن حضرت روا داشته اند در مورد تعداد زوجات آن حضرت

 

 

 

، دروغ بوده و حضرت همسر دیگری غیر از اینها که ذکر شد نداشتند . (( والله عالم ))

 

فرزندان آن حضرت : در مورد فرزندان آن حضرت در تاریخ سخن فراوان گفته اند و اقدی و کلبی پانزده پسر و هشت دختر شمرده اند ، ابن جوزی شانزده پسر و چهار دختر ، ابن شهر آشوب پانزده پسر و شش دختر و شیخ مفید هشت پسر و هفت دخترو ما در اینجا به قول شیخ مفید که اصح اقوال است اکتفا می کنیم . 1تا 3- زید شهید : متولی صدقات پیامبر و بسیار بزرگوار در همه کمالات و دو خواهرش ام الحسن و ام الحسین که مادرشان ام بشیر دختر ابی مسعود عقبه خزرجی بوده است . 4- حسن : او را حسن مثنی می نامند ، و مردی بزرگ و دانشمند بود مادر او خوله دختر منظور فزاریه است . 5 تا 7- عمر ، قاسم و عبدالله : مادرشان ام ولد بود و هر سه در کربلا به شهادت رسیدند . 8- عبدالرحمن : که مادر او نیز ام ولد بود . 9 تا 11- حسین اثرم ، طلحه و فاطمه : مادرشان ام اسحاق دختر طلحه بن عبیدالله تیمی بود . 12 تا 15 – ام عبدالله ، فاطمه ، ام سلمه و رقیه : از مادرهای مختلف بوده اند .

 

 

 

شمه ای از فضائل و معجزات آن حضرت : نقل شده است که : روزی آن حضرت سواره بود که مردی از اهل شام آن حضرت را ملاقات کرد و حضرت را دشنام و ناسزای بسیار گفت ، آن حضرت هیچ نفرمود ، تا مرد شامی از دشنام دادن فارغ شد آنگاه حضرت رو به آن مرد کرد ، بر او سلام کرد و تبسم نمود و فرمود : ای مرد گمان می کنم غریب هستی و امری بر تو اشتباه شده باشد ، اگر از ما استرضا جویی از تو راضی و خشنود می شویم ، اگر چیزی سوال کنی عطا می کنیم ، اگر از ما طلب ارشاد و هدایت کنی تو را ارشاد می کنیم ، اگر بردباری بطلبی عطا می کنیم و ... چون مرد شامی این سخنان را از حضرت شنید گریست و گفت : شهادت می دهم که تویی خلیفه الله در روی زمین هستی و خدا بهتر می داند منصب امامت را به چه کسی عطا کند . و پیش از آنکه شما را ملاقات کنم شما و پدرتان دشمن ترین خلق در نزد من بودید ، اکنون ، محبوب ترین خلق خدائید در نزد من . سپس بار خود را به خانه آن حضرت فرود آورد و تا مدینه بود مهمان آن حضرت بود و از محبان و معتقدان خاندان نبوت و اهل بیت رسالت گردید .

 

 

 

***

 

 

 

شیخ رضی الدین علی یوسف بن مطهر الحلی روایت کرده که شخصی خدمت حضرت امام حسن آمد و عرض کرد : یا بن امیر المومنین تو را قسم می دهم ، به حق آن خداوندی که که نعمت بسیار به شما کرامت فرموده که به فریاد من برسی و مرا از دست دشمن نجات دهی ، چرا که دشمن ستمکاری دارم که حرمت پیران را حفظ نمی کند و کودکان را رحم نمی کند . حضرت در آن حال تکیه زده بودند چون این سخنان را شنید ، برخاست ، و فرمود : بگو دشمن تو کیست ؟ تا از او دادخواهی نمایم . آن مرد گفت : دشمن من فقر و پریشانی است . حضرت لحظه ای سر به زیر افکندند ، سپس خادم خود را صدا زدند و فرمودند : آنچه مال نزد تو موجود است حاضر کن . او پنج هزار درهم حاضر کرد . حضرت فرمود : اینها را به این مرد بده . سپس آن مرد را قسم داد و فرمود : هر گاه این دشمن نزد تو آمد و ستم کرد ، شکایت او را به نزد من آور تا من آن را دفع کنم .

 

 

 

***

 

 

 

نقل شده که مردی خدمت امام حسن رسید و اظهار فقر و پریشانی خویش نمود . امام حسن خزانه دار خویش را صدا زد و فرمود : چه مقدار مال نزد تو است ؟ عرض کرد : دوازده هزار درهم . فرمود : آن را به این مرد فقیر بده که من از او خجالت می کشم . عرض کرد : دیگر چیزی برای نفقه باقی نمانده است . فرمود : تو او را به فقیر بده و به به خدا حسن ظن داشته باش ، حق تعالی تدارک می فرماید . سپس آن مال را به فقیر داد و حضرت او را طلبید و عذر خواهی کرد و فرمود : ما حق تو را ندادیم ولی به قدر آنچه بود دادیم .

 

 

 

***

 

 

 

ابن شهر آشوب از کتاب محمد بن اسحق روایت کرده بعد از رسول خدا هیچ کس به شرافت و عظمت حضرت امام حسن نرسیده و گاهی برای آن حضرت بر در خانه بساطی می گسترانیدند و آن حضرت از خانه بیرون می شد و بر روی آن می نشست ، هر کسی از آنجا عبور می کرد به جهت جلالت آن حضرت می ایستاد و عنمی کرد ، تا آنکه راه ک از رفت و آمد بسته می شد . حضرت که چنین می دید داخل خانه می شد و مردم پراکنده می شدند و در پی کار خویش می رفتند و همچنین در راه حج هر که آن حضرت را می دید به جهت تعظیم به آن حضرت پیاده می شد . آن حضرت بیست و پنج مرتبه پیاده به حج رفتند ، و سه مرتبه مالشان را با خدا تقسیم نمودند ، یعنی نصف آنرا خود برداشته و نصفغ دیگر را به فقرا دادند .

 

 

 

صلح نامه امام حسن مجتبی : حسن بن علی بن ابی طالب با معاویه بن ابو سفیان صلح مشروط کرد ، به شروطی که بدین قرار است ؛ 1- متعرض امام حسن نشود .2- در میان مردم طبق کتاب خدا و سنت رسول اکرم و خلفای شایسته عمل نماید . 3- بعد از خود کسی را جانشین خود ننماید . 4- مردم در هر کجای عالم باشند از قبیل ؛ شام ، عراق ، حجاز و یمن از شر او در امان باشند . 5- اصحاب علی بن ابی طالب و شیعیان آن حضرت بر جان ، مال ، زن و فرزند خود در امان باشند . 6- نسبت به امام حسن ، امام حسین و سایر اهل بیت و خویشان پیغمبر حیله ورزی نکند ، در خلوت و جلوت ضرری به آنان نرساند . و احدی از ایشان را در هیچ نقطه ای از نقاط زمین نترساند . 7- به امیر المومنین علی (ع) ناسزا نگوید و در قنوت نماز به آن حضرت توهین ننماید . در حالی که این عمل را انجام می دادند . اما معاویه « لعنت الله علیه » به هیچ کدام از شرایط صلح نامه عمل نکرد . این صلح نامه ، فقط مقدار کمی مظلومیت ، غریبی و تنهایی حضرت امام حسن مجتبی را برای ما مشخص می کند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط : معصوم چهارم
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 12 مرداد 1395 |

حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین